Eindelijk over DE BRUG naar Denemarken

21 september 2022 - Ronaes, Denemarken

Woensdag 21 september gaan we eindelijk over DE BRUG/THE BRIDGE/BRØN naar Denemarken. Vanaf dat we deze reis aan het plannen waren, heb ik mijn wens om over deze brug te gaan al uitgesproken. Vandaag is mijn wens uitgekomen. Wat een fantastische mooie brug is het en wat een ervaring om op een brug een ander land in te rijden namelijk Denemarken. Halverwege de brug die we vanuit Zweden zijn opgereden rijden we de grens over naar Denemarken. Dat is best een rare gewaarwording. Het is overigens weer mooi weer en 16 graden.

Ook is de brug niet datgene wat ons aan de overkant van het water brengt. We moeten ook nog een heel stuk door een tunnel voordat we Kopenhagen hebben bereikt. Deze stad slaan we deze keer over maar wellicht dat we daar nog wel een keer een stedentrip van maken.

De rest van onze rit is alleen snelweg en best wel saai en lang op nog een mooie lange brug na. We rijden vandaag ongeveer 3 uur om op de volgende camping te komen. Rond 2 uur komen we daar aan en mogen een plekje aan het water uitzoeken. Wat een prachtig uitzicht weer, maar toch mis ik wel de bergen eromheen.

Ik heb vandaag besloten een rustdag te nemen en zettel mij dan ook na de lunch en de afwas in mijn stoel om mijn boek uit te lezen. Niels kiest ervoor om nog even een rondje te gaan fietsen en foto's te maken van de omgeving hier in Denemarken. Als hij terug komt verteld hij dat hij door een boer van zijn land is gezet?!? Hij fietste blijkbaar op zijn land en daar was hij niet van gediend. Toen de boer Niels erop aansprak zei hij dat als hij hem nogmaals zou zien op zijn fiets hij zijn fiets in tweeën zou knippen. En wij maar denken dat die Denen vriendelijk en gastvrij zijn????? Toen Niels had uitgelegd dat er geen andere weg was van waar hij vandaan kwam ontdooide de boer en gaf aan dat er gejaagd werd en hij niet wilde dat Niels geraakt zou worden. Nou dat is dan wel weer heel erg lief en meedenkend!

Na zijn hachelijke avontuur is hij lekker gaan douchen en hebben we nog even met het thuisfront gebeld. Want normaal gesproken eten we op woensdag altijd bij mijn moeder. Daar gaat alles gelukkig ook helemaal goed en kunnen we aan onze lasagne gaan beginnen. Nu nog even lezen en dan op naar een nieuwe mooie dag morgen.

1. Chantal:
    22 september 2022
    Mooi weer, prachtige luchten!
    Mooie omgeving.
    (Beetje jammer dat er geen bergen zijn 😉🤪)
    Mooie foto van de brug.
  2. René:
    22 september 2022
    Ik heb net de laatste 6 verhalen gelezen. Leuke avonturen. Genieten maar.
  3. Corrie en Maarten:
    22 september 2022
    Leuk bruggetje om overheen te rijden, en ook nog helder mooi weer zodat je ver weg kan kijken.