Op de fiets naar het Gardameer

19 september 2023 - Valeggio Sul Mincio, Italië

Dinsdag 19 september gaan we op de fiets naar het Gardameer. Na het douchen, ontbijt etc. gaan we op weg op de fiets. De fietsroute gaat voor een lang stuk langs een kanaal met het water vanuit het Gardameer. Verderop komen we aan in Peschiera del Garda. Dit is een gezellig stadje maar wel toeristish.

Het is rond de 24 graden en met een windje erbij is het heerlijk fietsen. We fietsen na het bezoeken van een soort fort door op weg naar Sirmione. De temperatuur loopt snel op en rond 12.00 uur is het 27 graden. Door een zijweggetje te kiezen, komen we bij het Gardameer aan. Wat een mooi uitzicht, zeker met alle bergen en het water voor ons.

Toch gaan we nog even verder fietsen want ons doel was naar Sirmione. Nog 9 km fietsen en dan komen we aan in Sirmione samen met nog heel veel meer mensen. Je mag niet verder met de fiets en het is een mierenhoop van mensen dus besluiten we om om te keren en terug te gaan naar een plekje aan het Gardameer. Even snel nog een foto gemaakt van het kasteel en weer door.

We belanden in een loungebar aan het Gardameer en hebben daar heerlijk spaghetti carbonara gegeten met uitzicht op het water en de bergen. Op dezelfde plek is het mogelijk om even te gaan zwemmen dus na de lunch even bikini aan het hup het Gardameer in. Het water is echt heerlijk van temperatuur en het geeft ook meteen wat afkoeling.

Na de zwempartij gaan we weer terugfietsen naar onze camper plek. Helaas verliep de terugtocht iets minder goed want op het moment dat ik een straat wil oversteken, komt er een auto aan en moet ik vol in de remmen. Ik val op de straat met fiets en al maar gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen. Helaas wel weer op mijn slechte knie maar anders had ik onder die auto gelegen dus kwam ik er goed vanaf.

De terugtocht gaat ook weer langs het kanaal en na een uurtje fietsen zijn we weer bij de camper. Al met al ondanks de valpartij een leuke dag die we afsluiten met een broodje hamburger met sla in de camper. Na het eten, lezen we nog even en gaan daarna lekker slapen.

1. Corrie en Maarten:
    22 september 2023
    Doe wel voorzichtig op de fiets, het is geen Nederland waar je aparte fietspaden hebt.
  2. Corrie en Maarten:
    22 september 2023
    Al wat beter met de knie?
    Wel weer mooie foto's van het Gardameer.