Doorrijden naar Biberwier (Oostenrijk)

20 september 2023 - Biberwier, Oostenrijk

Gisteravond hebben we besloten om vandaag door te rijden naar Biberwier. We zijn daar in 2011 samen geweest met Niels zijn werk CLB om te skiën met z'n allen. We zijn benieuwd naar hoe het er daar uitziet zonder sneeuw.

We willen vroeg vertrekken zodat we daar nog kunnen wandelen of fietsen maar de stroom is uitgevallen en om de camping af te komen moet er een slagboom omhoog. Dan maar even bellen met de eigenaar en binnen 5 minuten komt het met een sleutel de slagboom open doen.

Voordat we onze reis richting Oostenrijk beginnen moeten we nog even tanken. Het tankstation die Niels had opgezocht bleek niet meer op die plek te zijn dus op zoek naar een ander tankstation. Deze hebben we snel gevonden en rijden door allerlei dorpjes om er te komen.  Nu kunnen we onze weg vervolgen naar Biberwier.

Het is een prachtige rit die ons aan Noorwegen doet denken alleen ontbreken de meren. De bergen zijn prachtig en we genieten dan ook enorm van deze rit.

Rond 14.30 uur komen we aan in Biberwier en herkennen we meteen het hotel waar we hebben gelogeerd 12 jaar geleden. Nu ligt er uiteraard geen sneeuw en is de omgeving prachtig om te zien. De stoeltjeslift wordt nu gebruikt om naar beneden te rodelen. We stallen onze camper op een plek in het dal en gaan dan eerst lunchen. Niels bakt heerlijk eieren met kaas en ham en we smullen hier van omdat we toch wel trek hadden gekregen na deze wat langere rit.

Na de lunch gaan we even een stuk lopen naar de "Weissensee". Dit is een klein meer dichtbij de camperplek. De wandeling is heuvel op en met 25 graden best wel pittig. Bij het meer is het super rustig en mooi. De meerkoeten komen direct op Niels af als hij naar het water loopt. Rond 18.00 uur zijn we weer terug bij de camper en besluiten om Wienerschnitzel met patat te gaan eten in een restaurant aan het begin van de piste. Bij de restaurant hebben we 12 jaar geleden geborreld met Niels zijn collega's na het skiën.

Het is een enorme maaltijd en ik vraag dan ook om een doggybag want we krijgen niet 1 maar 2 schnitzels per persoon. Deze kan ik dan morgen mooi op mijn brood doen, toch Gerard? De berglucht doet ons goed. We hebben gekeken naar wat onze volgende plek gaat worden maar dit is nog niet zo eenvoudig omdat het weer overal wel regen voorspelt. Eerst nog maar wat lezen en daarna lekker slapen en morgen op naar.......

1. Corrie en Maarten:
    22 september 2023
    Prachtige omgeving zo te zien aan de foto’s en heel mooi weer er bij, wat wil je nog meer!
    Geniet er van.