Zondag 6 augustus terugreis naar Purmerend

6 augustus 2023 - Chelmsford, Verenigd Koninkrijk

Zondag 6 augustus we staan half 7 op om om 7 uur te kunnen ontbijten. Ondanks dat het ons gevraagd was, hoe laat we wilden ontbijten, en we heel duidelijk hadden aangegeven dat we om 7 uur wilden ontbijten, was het ontbijt niet klaar. Dus dan maar snel een broodje roosteren en een beetje jam erop. Wat sinaasappelsap en nog een croissantje en dat was het ontbijt.

Alle spullen ingepakt en snel auto ingeladen en op weg naar ons eerst punt om onze spullen weer te kunnen exporteren naar Frankrijk. Wederom kwamen we aan op het terrein waar we dinsdag ook tussen de vrachtwagens hadden gestaan. Deze keer was het rustig en werden we door een Engelse dame geholpen. Het proces was hetzelfde: formulieren invullen en inleveren bij de balie en weer terug naar je auto wachten op een sms dat je de formulieren weer kunt ophalen.

Deze keer duurde het gelukkig geen uur maar 15 minuten dus dat viel heel erg mee. Papieren weer opgehaald en op weg naar de treintunnel. Daar aangekomen meteen gevraagd waar we de inklaring konden doen bij de Franse grens. De Engelse dame bij de grens was niet zo aardig maar bij de Franse grens werden we heel goed geholpen en bleek het kantoor om in te klaren aan de zijkant van zijn hokje te zijn. Dus auto geparkeerd en ook daar de papieren weer even laten afstempelen.

Nu alles geregeld en door naar de trein. We waren wat aan de vroege kant dus nog even gewacht tot we de trein in mochten rijden. De overtocht was weer zo gepiept want met 25 minuten ben je aan de overkant. Gelukkig mogen we hier weer gewoon rechts rijden en hoeven we de rotondes niet meer links op de rijden.

Deze keer rijden we via Antwerpen naar huis. Daar was het wel wat drukker maar al met al waren we om 17.oo uur weer thuis. Nu maar hopen dat het bezoek aan Londen een goede nieuwe deal voor Niels zijn werk gaat zijn!

De volgende reis zal naar Italie gaan met de camper.