Fietsen naar Menaggio

5 september 2023 - Porlezza, Italië

Dinsdag 5 september staan we rustig op en gaan we na het douchen even lekker op zijn Hollands ontbijten. Broodje uit de oven met hagelslag en melk of yoghurtdrink. Heerlijk ook nog vleeswaren van de slager op onze broodjes.

Na even lekker op ons gemak te hebben ontbeten, pakken we de fiets en gaan op weg naar Menaggio. Dit plaatsje ligt aan het Comomeer en in 1 van de recensies, die we hebben gelezen over deze camping, staat dat je er makkelijk met de fiets naar toe kan gaan. Dus op weg met mijn nieuwe fiets en navigatie systeem.

Mooie rit waar we op een gegeven moment langs het Piano meer fietsen. We komen een rolstoel fietser tegen die net als wij verkeerd gaat en even onze hulp nodig heeft om weer op het goede fietspad te komen. Als we eenmaal weer op de goede route zitten, gaan we met een goede vaart de weg naar beneden en zijn we na bijna 50 minuten fietsen in Menaggio aan het Comomeer aangekomen.

Menaggio is een schattig klein dorp waar het enorm toeristisch is maar wel een prachtig uitzicht over het Comomeer. Het ligt 70 meter lager dan waar wij op de camping staan.

Na even te hebben rondgelopen gaan we lekker pizza eten. We zien al bij ons tafeltje naast ons dat onze buren een enorme pizza hebben dus besluiten we er maar 1 te bestellen en deze te delen. We eten er zeer smakelijk van met zijn tweetjes en hebben dan ook meer dan genoeg als we de pizza op hebben.

Ondertussen bedenken we dat als je een stuk naar beneden bent gefietst je weer omhoog moet als je weer terug wilt fietsen. Maar met mijn nieuwe fiets gaat die super. Ook op de grindpaden gaan we samen als een speer en ben ik niet bang om te vallen. Wat ben ik blij met mijn nieuwe fiets!

Na nog even langs het meer te hebben gelopen, gaan we weer terug naar de camping. De terugweg pakken we alleen maar fietspaden en zijn we eigenlijk zo weer op de camping. Daar even lekker een borrel en wat chipjes want tenslotte is het vakantie. Zometeen nog even zwemmen en nog hardlopen en dan hebben we onze triatlon ook weer gedaan (hahahaha). We pakken nog wel onze kans om in het meer van Lugano te zwemmen.

Niels heeft ondertussen onze volgende camping uitgezocht. We zullen daar morgen naar toe vertrekken. Maar nu eerst nog even zwemmen, eten, lezen en dan lekker slapen.

1. Jan:
    5 september 2023
    Toch wel fijn Marjon als je een elektrische fiets hebt. Geniet ervan en alles ziet er mooi uit.
  2. Anita:
    5 september 2023
    Klinkt al als een echte vakantie, veel moois, een echte Italiaanse pizza(wat wil een mens nog meer), uitzicht Comomeer, top je fiets mee, hoef je niet met mega camper de plaatsjes in. Geniet heerlijk van al het moois. Lekker relaxen met een boekje. Dikke Xx
    Leuk de reisverslagen
  3. Corrie en Maarten:
    6 september 2023
    Het is fijn om te lezen dat jullie zo genieten.. en Italië blijft een prachtig land. Hier is het ook prachtig weer en gaan 18 holes lopen vandaag.. Xxx
  4. Lida Kramer:
    6 september 2023
    Ja wat mooi he zwitserland ,bij de meren en ook bergen en dan nog het mooie Italie geniet er maar lekker van .Wat is jullie Camper groot zeg ,dat jullie moe waren dat kan ik voor stellen na zo’nrit .liefs van mij .xxx.