Vandaag weer terug in Nederland en wie zien we daar?????

23 september 2022 - Erica, Nederland

Vrijdag 23 september gaan we Nederland weer binnen rijden. Eerst op de camping in Duitsland nog even ontbijten en douchen en daarna op naar een tankstation. Voor het eerst ongeveer een schatting kunnen maken van hoe groot de tank nou eigenlijk is. In Noorwegen en Denemarken kan je namelijk alleen maar met een limiet tanken en dat is meestal 35 liter. Dus dan moesten we 2 keer tanken achter elkaar. Nu hier in Duitsland konden we in 1 keer door tanken en was de tank echt bijna leeg. We denken dat de camper een 85 liter tank heeft. Geloof me dat is even schrikken als je moet afrekenen. Maar daarvoor heb je wel een super vakantie met heel veel comfort!

Na de tankbeurt zijn we direct naar Nederland gereden zonder te stoppen omdat we een heel belangrijke afspraak hadden. We moesten namelijk rond 13.00uur in Erica zijn om daar Jan en Elly te ontmoeten. Zij zijn ook met hun camper op pad en wij dachten dat het wel heel leuk zou zijn om elkaar dan hier te ontmoeten. Rond 13.00 uur kwamen wij aan op het camperpark en waren Jan en Elly er nog niet maar dat duurde niet heel lang voordat ook zij gearriveerd waren. Wat ontzettend leuk en gezellig om elkaar zo op deze manier te ontmoeten!

Even de camper van hun bewonderd en daarna lekker even met elkaar geluncht. Uiteraard uitgebreid onze avonturen besproken en ook wat onze ervaringen zijn met het op vakantie gaan met de camper. Rond een uur of 15.30 kwam Elly met tompoucen en een biertje en hebben we daar met elkaar buiten heerlijk van genoten.

Rond etenstijd hebben we aangeboden om uiteten te gaan maar hier in de buurt is niet veel beschikbaar dus van het zelf barbecuen tot het laten brengen van eten werd het uiteindelijk Chinees eten halen op de fiets. Niels en ik hebben het gehaald en bij Elly en Jan in de camper hebben we het met elkaar opgegeten. Daarna nog heerlijk met elkaar gekletst want ja dat kunnen we wel.

Zeer bijzondere afsluiting van onze laatste dag vakantie! Elly en Jan we hebben genoten van jullie gezelligheid!

1. Jan:
    24 september 2022
    Wij hebben genoten van jullie verhalen en zijn blij dat het camperen jullie is bevallen. Maar ja als je naar Noorwegen gaat voor je camperdoop kan het bijna niets anders. Bedankt voor een hele leuke dag gisteren. Was een goed plan Marjon om elkaar hier te ontmoeten. Was gezellig. Goede reis terug naar huis en veel liefs.
  2. Bianca:
    24 september 2022
    Fijn om te lezen dat jullie zo'n fijne vakantie hebben gehad en nu weer veilig in Nederland zijn. Mooie foto's en leuke reisverslagen! xx