Vandaag gaan we Malmö bezoeken

20 september 2022 - Malmö, Zweden

Dinsdag 20 september gaan we na ons ontbijt (heerlijke verse broodjes in plaats van yoghurt ter afwisseling) eerst nog even het vuile water lozen en nieuw water tappen op de camping voordat we vertrekken naar Malmö. Deze keer is het een korte rit van ongeveer 1,5 uur maar wel weer helemaal over de snelweg daarom geen foto's. Het is wederom mooi weer, het zonnetje schijnt en het is 14 graden.

Rond 11.30uur komen we aan op de camping Sibbarp. We plaatsen de camper op een prachtige plek vlakbij de brug (voor de mensen onder ons die deze brug niet kennen: The Bridge of Brøn is een super toffe Scandinavische serie op Netflix waarbij een vrouwelijke iets wat autistische detective een moord moet oplossen waarbij ze het lijk op de helft van deze brug vinden).

We gaan lekker lunchen in de camper want buiten waait het behoorlijk. Je merkt goed dat we aan de zee zitten hier. Na de lunch pakken we de fiets en gaan we op weg naar Malmö. Het is ongeveer een half uur fietsen bijna geheel langs het water. Het centrum van Malmö is heel erg mooi en heeft genoeg plekjes om foto's van de maken zoals de kerk. Deze is heel licht van binnen en prachtig om het orgel te bewonderen.

Als we doorfietsen komen we in een mooi park met prachtige bloemen en ook een molen. Als we door de tuin gelopen zijn, komen we bij het slot. Dat is nu een museum en daar kiezen we vandaag even niet voor. Wat we nog wel willen zien is de gedraaide wolkenkrabber. Wat een aparte architectuur. Ze zijn ook flink nieuwe huizen aan het bouwen in Malmö.

Na ons avontuur in Malmö fietsen we terug naar de camper en dan blijkt dat we toch 22,5Km erop hebben zitten. We drinken wat en gaan daarna wandelend naar het restaurant waar ze patatjes hebben. Het is ongeveer 2,5Km lopen heen en na ons eten ook weer 2,5Km terug. Maar dat is alleen maar goed voor het verteren van ons diner.

Nu nog even wat lezen en dan lekker slapen.

1. Chantal:
    21 september 2022
    Mooie stad en schitterende zonsondergang 👍