Onderweg naar Italie 3 sept 2023

3 september 2023 - Hockenheim, Duitsland

Gisteren is onze vakantie begonnen met het ophalen van onze camper voor de komende 3 weken. De hele dag beetje bij beetje de spullen ingeladen. Waarschijnlijk toch weer veel te veel mee en anders kopen we het daar.

Vandaag zondag 3 september zijn we om 10 uur vertrokken richting Duitsland. Net voor Arnhem kwamen we er achter dat we de opbak broodjes hadden vergeten mee te nemen en dus gingen we terug naar Purmerend. Daar ook meteen Niels zijn rijbewijs meegenomen en al zijn andere betaalpasjes en zijn jas waar de pasjes in zaten die hij vergeten was :-) Helaas is een rijbewijs niet te koop en dus moesten we even een omweg maken na ongeveer een uur en 15 minuten al onderweg te zijn.

In Purmerend ook meteen maar weer even tanken zodat we ons daar geen zorgen meer over hoefden te maken. Spullen snel pakken, plassen en wederom dezelfde weg weer richting Arnhem.

De reis verloopt verder heel soepel en vrijwel zonder files of oponthoud. Soms even wat gas terug bij wat wegwerkzaamheden maar we zijn op vakantie en dus hebben we geen haast!

Rond 19.00 uur kwamen we aan op onze eerste camping die aan een meertje ligt waar ze aan het waterskiën zijn. Leuk om te zien, zeker omdat ik weet hoe moeilijk het is om uit het water te komen met de waterski's aan je voeten. Nu wachten tot onze kant en klare tortilla's van de slager klaar zijn. De oven is niet zoals thuis, dus nog even geduld. Ondertussen naar de F1 kijken want dat kunnen we niet overslaan.

Na het eten nog even een rondje om het meer lopen en dan lekker slapen!

1. Corrie en Maarten:
    3 september 2023
    Hoi Marjon en Niels, toch fijn dat je weet in welke jas je rijbewijs zit. Anders zoek je nog wel ff. Gelukkig is het goed gekomen en zitten jullie in Duitsland ;-) Goeie reis en we houden contact.
  2. Mandy:
    4 september 2023
    Haha toch verbaast het mij niet :p
    Geniet van de reis en have fun. Xxx
  3. Jan:
    4 september 2023
    Wel een heerlijk relax gevoel met op en neer rijden maar alles komt uiteindelijk goed. Veel plezier en rij nu maar gewoon door naar Italië. Groetjes Jan
  4. Gerard Kramer:
    4 september 2023
    Goede start voor de volgende trip toch ???!!!!!!!
    Ook van dit ritje kan je genieten 😊 geniet van het vervolg.