Onderweg naar Italie 4 sept 2023

4 september 2023 - Porlezza, Italië

Maandag 4 september zijn we om 09.30uur vertrokken van onze camping in Duitsland. De rit is ongeveer 500 km en zal ons brengen naar onze volgende camping in Porlezza. Deze camping ligt aan het meer van Lugano. Maar eerst nog even tanken.

Naar de grens van Zwitserland merken we al dat het drukker op de weg is in vergelijking tot zondag. Heel veel vrachtauto's en verkeer vooral rond de grotere steden. De grensovergang is zo gepiept. We mogen doorrijden want we hebben een vignet gekocht.

Het rijden door Zwitserland is zeker geen straf omdat de bergen en water wederom prachtige beelden geven. Zelfs de sneeuw op de toppen van de bergen zien we vanuit onze camper. Rond een uur of 13.00 even gestopt aan een prachtig meer om 2 krentenbollen te eten. Even plassen en weer door want we zien dat het niet veel km's meer zijn maar nog wel een lange tijd onderweg?!?

Ja hoor, file...... Ongeveer een uur extra in de file gestaan omdat er wegwerkzaamheden waren. Ook hebben we nog ongeveer 20 min voor de Gotthardtunnel heel langzaam gereden voordat we er doorheen mochten rijden. Na de tunnel moesten we nog ruim 110 km rijden waarvan de laatste 15 km van de snelweg af was. Ook nog een heel stuk langs het meer van Lugano gereden wat prachtig is om te zien. Wel smalle weggetjes waar de scooters en motorrijders ons met hoge snelheden inhaalden. En toen was daar ineens de grensovergang met ItaIië.

We hadden ondertussen het end wel in de bek zitten want wat wij dachten dat het een rit zou zijn van ongeveer 5 uurtjes maar dit werd een veel langere rit. We waren rond 18.00uur op de camping aangekomen. Eerst maar even aanmelden en de camper op zijn plek gezet. Daarna even lekker een borrel gedronken eten klaar gemaakt en heerlijk wraps gegeten. De camping is een beetje armoedig (wc is een gat naast onze camper) maar het andere wc/douche gebouw zien er beter uit. Deze camping staat vol met allemaal houten huisjes en er zijn heel veel Nederlanders en dat is zeker niet ons ding maar we besluiten wel om hier 2 nachten te blijven omdat we allebei erg moe zijn van de eerste 2 dagen rijden.

Na het eten allebei heel duf dus maar even naar het meer gelopen waar we ongeveer 50 meter vanaf zitten. Heerlijk even met de voetjes in het water en genoten van het prachtige uitzicht. Een heleboel camping gasten gaan met hun stoeltjes aan de rand van het meer zitten kletsen en genieten van hun borrel en hapjes. Maar wij gaan weer lekker terug naar onze camper om nog even te lezen en daarna lekker te slapen.

1. Ben:
    6 september 2023
    Ziet er leuk uit geniet er samen van.