1e dag alleen op pad in Londen (2 augustus 2023)

2 augustus 2023 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Woensdag 2 augustus zijn we vroeg opgestaan omdat Niels om 08.30 uur in het Ziekenhuis moet zijn. Spannende dag voor hem. Om 07.30 zaten we aan het ontbijt. Goed verzorgd met genoeg keuze voor brood, croissantjes, pannenkoekjes, yoghurt en allerlei soorten beleg en fruit. Uiteraard ook de nodige eieren, bacon en bonen. Na lekker te hebben ontbeten is Niels onderweg gegaan naar het ziekenhuis en ben ik nog even op de kamer gebleven om mij voor te bereiden op een dag winkelen en sightseeing in Londen.

Vanuit het hotel ben ik naar Oxford street gelopen waarbij ik onderweg door West-End kwam en daar allerlei theaters met musicals zag zoals Grease. In Oxford street al genoeg mogelijkheden om te shoppen maar het blijft toch wel aan de dure kant. Vanuit Oxford street door naar Regent street en daar natuurlijk even langs Hamley's (speelgoed zaak met 5 verdiepingen) gelopen. Verder zijn er in deze straat allerlei merken te vinden zoals Boss, Michael Kors, Tommy Hilfiger etc. Leuk om te kijken maar om te kopen toch wel wat duur ;-) Af en toe even een winkel in om te schuilen voor de regen want mooi weer is het niet echt.

Doorgelopen naar Piccadilly Circus en vanuit daar door naar St. James's Park met een kleine glimp op Buckingham Palace. Het park ingelopen om vervolgens door te lopen naar Downingstreet 10. Hier kan je alleen komen als je een excursie boekt dus dan maar alleen een foto van het hek wat de ingang is naar Downingstreet 10. Nu begint het toch wel serieus te regenen en is het pakken van een paraplu geen overbodige luxe.

Vanuit de parlementsgebouwen doorgelopen naar de Big Ben en Palace of Westminster. Doordat het zo hard begon te regenen toch maar even ergens gaan schuilen. Nadat ik naar de weersvoorspellingen had gekeken, besloten om maar terug te gaan naar het hotel want de rest van de middag zou het blijven regenen. Via Trafalgar square en Chinatown ruim een half uur teruggelopen naar het hotel. Zelfs met paraplu was ik behoorlijk nat geregend maar heb wel een fantastische dag gehad waarbij ik ongeveer 10 km heb gelopen.

Rond half 5 kwam Niels terug van het ziekenhuis. Best wel moe van de hele dag staan en Engels praten maar wel heel goed gevoel over de dag. De mensen die naar de demo kwamen waren enthousiast en dat is uiteraard waar hij en zijn collega's het voor doen.

Diner wilden we deze keer bij een goede Italiaan maar helaas was dit restaurant al volgeboekt. Dan door naar een ander Italiaans restaurant waar we heerlijke pasta Carbonara hebben gegeten. Na het eten teruggegaan naar het hotel om nog even te lezen en weer op tijd te gaan slapen want morgenochtend gaat de wekker weer om 07.00 uur.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Corrie en Maarten:
    3 augustus 2023
    Goed om te horen dat de demo goed is ontvangen, kan me voorstellen dat het vermoeiend is geweest. En ja de prijzen zijn sowieso duur maar in Londen de hoofdprijs. Nog veel plezier en succes.
  2. Gerard Kramer:
    4 augustus 2023
    Marjon jij en je paraplu hebben zich niet verveeld lees ik,maar wel mooi op eigen tempo de stad doorcrossen en die dingen zien die jouw interesse hebben. Fijn voor Niels dat er veel respons is voor zijn werkzaamheden want dat is toch het hoofd doel van de trip. Geniet er beide van het is zo weer voorbij