2e dag alleen op pad in Londen (3 augustus 2023)

3 augustus 2023 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Donderdag 3 augustus staan we weer op tijd op zodat Niels op tijd naar het ziekenhuis kan gaan. De woensdag is goed verlopen en dus hopen we dat het vandaag ook weer goed zal gaan. Niels heeft er zin in en gaat met volle energie de deur uit.

We ontbijten samen rond een uur of 8 en ik ga daarna nog even "chillen" op de kamer. Vandaag is het mooi weer en zal het droog blijven dus dat is een cadeautje.

Rond 10.30 ga ik eerst naar Neal's Yard. Dit is een heel leuk klein pleintje met mooi gekleurde gebouwen. Er zijn heel veel leuke details die je al snel over het hoofd ziet als je er snel door heen loopt. Erg leuk om gezien te hebben. De rest van deze buurt heeft allemaal leuke kleine winkels die ieder voor zich iets bijzonders verkopen. Ja als je van aparte winkels houdt dan ben je in Londen echt aan het goede adres. Winkels met hoedjes/petjes, riemen, 2e hands kleding etc.

Vanuit daar loop ik door naar Leicester Square. De muziek hoor je al in de verte en het is er gezellig druk. Op dit plein zijn allemaal beelden van bekende mensen/filmsterren te zien wat leuk is om te zien. Op verschillende plekken op het plein zijn mensen aan het optreden. De ene doet van alles met een voetbal, de ander speelt gitaar en zingt. Het is een gezellige boel hier. Ben even lekker op een bankje gaan zitten om te lunchen en om alles om me heen te bekijken.

Na de lunch ben ik doorgelopen naar Chinatown. Ook hier is het gezellig druk en kijk ik mijn ogen uit naar wat voor verschillende winkeltjes hier allemaal zijn tussen alle restaurants en bars.

Vanuit Chinatown doorgelopen naar Oxford street om naar de Nike store te gaan en toen door naar Regent street om daar naar Gymshark te gaan. Dit is een winkel met allemaal sportkleding die niet al te duur is. Daar een nieuwe trainingslegging gescoord. Met de nieuwe aankoop doorgelopen naar Soho en daar nog naar allemaal leuke winkels gekeken. Onderweg nog even een lekker ijsje gegeten want tenslotte is het mooi weer en voor mij vakantie :-)

Natuurlijk mag Covent Garden niet ontbreken aan mijn bezoek aan Londen dus op de terugweg naar het hotel ook nog even daar langsgelopen. Ook daar is het gezellig druk en is er ook een optreden van een komediant. Erg leuk om even naar te kijken en ook om naar alle mensen om me heen te kijken hoe ze op de komediant reageren.

Rond 15.30 uur ben ik dan weer in het hotel na 10 km te hebben gelopen. Daar even lekker gedoucht en opgeknapt voor het avondeten. We gaan met Niels zijn collega's naar een Libanees restaurant in de buurt van ons hotel. 18.30 uur daar aangekomen en heerlijk gegeten met elkaar en een zeer gezellige avond gehad. Morgen nog een half dagje voor Niels en dan kunnen we samen op pad in Londen.

1. Jolanda:
    4 augustus 2023
    Heerlijk weer om de verhalen te lezen! Veel plezier nog ;)