3e dag samen op pad in Londen (4 augustus 2023)

4 augustus 2023 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Vrijdag 4 augustus gaan we weer vroeg ontbijten omdat Niels 's morgens eerst nog naar het ziekenhuis moet om nog demo's te geven. Ik blijf lekker in het hotel en wacht totdat Niels rond 12.30 weer terug is.

We gaan vanmiddag met z'n tweeën op pad. Niels heeft nog niets van Londen gezien deze keer dus beginnen we bij St. Paul's Cathedral. Prachtige kathedraal waar we even naar binnen gaan maar niet verder dan alleen een gedeelte waar je mag bidden. De rest van de kerk heeft een entree van 20 pond en dat vinden we dan toch een beetje veel van het goede. Na de kathedraal zijn we naar de Thames gelopen. Tijdens eerdere reizen naar Londen hebben we aan de kant van de Londen Eye langs de Thames gelopen dus nu wilden we aan de andere kant lopen.

Langs de Thames zijn we richting de Londen Eye en de Big Ben gelopen. Overal is het erg druk en het zonnetje schijnt lekker. Vanuit West Minster lopen naar St. James's Park om daar te kijken of er nog steeds eekhoorntjes lopen. Omdat we toch al wel wat km's hebben gelopen, gaan we even lekker op een bankje zitten en kijken we naar de pelikanen en alle andere dieren en uiteraard naar alle mensen die in het park lopen.

Na even te hebben uitgerust lopen we door naar Trafalgar Square. Ook hier is het gezellig druk en besluiten we om via Leicester Square naar China Town te gaan. Nu alleen nog langs alle leuke winkeltjes naar Covent Garden en onze wandeling is helemaal compleet met wat Niels nog allemaal wilde zien.

We hadden de tip gekregen van Niels zijn collega om als we een keer hamburgers wilden eten dat we dat dan bij Five Guys moesten doen. Gelukkig kwamen we er 1 tegen bij Convent Garden. Na erg leuk geholpen te zijn door de medewerker van Five Guys hebben we enorm genoten van onze hamburgers met enorm veel patat (terwijl we maar 1 portie hadden besteld).

Moe maar voldaan zijn we op weg gegaan naar ons hotel om daar nog even lekker en serie te kijken en heerlijk te gaan slapen.

1. Corrie en Maarten:
    9 augustus 2023
    Er is genoeg te zien, geniet er van en bij oversteken eerst naar links kijken!