Onderweg naar Londen aug 2023

1 augustus 2023 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Dinsdag 1 augustus om 06.30 uur gaan we op weg naar Londen met de auto. Niels moet een aantal dagen een demo geven in een ziekenhuis in Londen voor zijn werk en ik mag mee :-).

We vertrekken vroeg met de auto volgeladen met de demospullen omdat we om 13.00 uur een reservering hebben om met de trein door de tunnel te gaan vanuit Calais. Voordat we de trein in gaan moeten we daar bij de douane nog even een stempel op de carnet regelen zodat we geen invoerrechten hoeven te betalen voor de demospullen. De reis verloopt voorspoedig en we merken al snel dat Japie onze krekel ook mee op reis is gegaan in de spiegel van de auto.

Rond 11.15 uur kwamen we zonder files via Rotterdam en Zeeland aan in Calais. Daar eerst nog zoeken waar we de papieren moesten laten stempelen door de douane. Maar na een rondje te hebben gereden over het parkeerterrein kregen we te horen dat we naar binnen moesten. Daar was alles zeer snel gestempeld en geregeld en konden we aansluiten in de rij auto's om de trein in te gaan.

Ongeveer 13.05 gingen we de trein in en na wat rekken en strekken, kwamen we erachter dat Japie de krekel zijn neef ook had meegenomen die op de motorkap was gaan zitten. Die 2 maken wel wat mee onderweg naar Londen centrum...

Na 25 minuten in de trein kwamen we aan in Folkestone UK en vervolgenden we onze reis op weg naar de volgende douane om onze spullen te importeren in UK. Bij Truckstop 24 dachten we dit te kunnen regelen maar helaas we hadden 1 van de papieren niet en moesten daarom naar een volgende truckstop om het daar allemaal te regelen. Daar aangekomen na 10 minuten verder te hebben gereden (aan de linkerkant) moesten we onze auto parkeren tussen allemaal vrachtwagens en naar een kantoor lopen om de papieren in orde te maken. Bij het kantoor hadden we de papieren afgeleverd en moesten we wachten op een berichtje op Niels zijn telefoon dat de papieren klaar waren om weer op te halen. Dit geintje duurde ongeveer een uur voor een stempel!!! Wij begrijpen nu dat er mensen zijn die dit hele verhaal overslaan en de gok wagen om spullen mee te nemen naar de UK zonder carnet!

Rond 15.15 uur UK time (uur eerder) konden we onze reis voortzetten naar het centrum van Londen. Dit was wel even andere koek. Krappe banen om links te rijden en ook overal dubbeldekker bussen, scooters, brommertjes en fietsers die dan weer op een eigen baan rijden en dan weer bij de auto's ertussen moesten. Oh ja en dan niet te vergeten de ambulances etc die met gillende sirenes er langs willen waar geen mogelijkheid voor is omdat er geen ruimte is. Na ongeveer twee uur rijden kwamen we aan bij de parkeergarage en konden we met onze spullen naar ons hotel lopen. Daar aangekomen konden we even bijkomen op onze kamer met een heerlijk vers gebakken koekje van het hotel (zeer lekker). De demoset moesten we toen nog ophalen uit de auto om veilig in onze hotelkamer te stallen omdat we niet in 1 keer alle spullen me konden nemen.

Dinner time! Om 19.00 uur gingen we maar even beneden in het restaurant van het hotel een hamburger met patatjes eten. Heerlijk bij een haarvuurtje gezellig even gegeten. Na het eten zijn we nog even een wandeling gaan maken om te kijken waar het ziekenhuis precies is zodat Niels morgen niet hoeft te zoeken met zijn al zijn demospullen. Na de wandeling zijn we om 21.30 uur gaan slapen want na zo een vermoeiende reis waren we allebei toch wel heel moe.

1. Mama:
    2 augustus 2023
    Leuk hoor zo’n reisverslag, ben ik toch op de hoogte. Veel werk plezier Niels en jij niet te veel shoppen. Succes 👍
  2. Jan:
    2 augustus 2023
    Wel een heel avontuur om even naar Londen te Reizen maar wel fijn dat jullie beveiliging hebben van de krekels. Geniet ervan groetjes Jan
  3. Nikita:
    2 augustus 2023
    Wat fijn dat de huiskrekel mee mocht van jullie! Veel succes en plezier!
  4. Corrie en Maarten:
    2 augustus 2023
    Grappig zo samen met de krekel op stap. En wel gezellig zo naar Londen en nog werk ook. Ga er samen van genieten en we houden de mail in de gaten..