Met de boot naar Kristiansand Noorwegen

6 september 2022 - Mandal, Noorwegen

Gisteravond nog even een heerlijke wandeling gemaakt over eigen gemaaide paden van de eigenaar waar wij de eerste nacht mochten slapen. Heerlijk even de benen strekken en daarna nog even gebruik maken van de prachtige toilet in een soort pipowagen (zie foto). Daarna wraps gegeten en vroeg naar bed want zo lang rijden is toch wel vermoeiend.

Vanmorgen ontbeten in de camper want buiten was het nog een beetje te fris. Daarna om 09.00 uur op weg naar Hirtshals om daar de boot van 12.15 te pakken. Een enorm gevaarte waar we tot 15.30 uur op hebben mogen vertoeven. Winkels, tax free shop, restaurants etc waren ook aan boord. Wij hebben van het mooie weer genoten en buiten op het dek gezeten.

Ongeveer 15.45 van de boot af en op weg naar de eerste camping in Noorwegen. Onderweg al onze ogen uit gekeken naar de prachtige omgeving. Dat beloofd wat voor de rest van onze reis. Rond 17.00 uur kwamen we aan op onze eerste camping Sandnes in Mandal. Meteen de stoelen en tafel naar buiten om even heerlijk van het zonnetje te genieten en uiteraard een lekkere borrel! Het is super hier met een prachtig uitzicht op bergen en water.

1. Jan:
    6 september 2022
    Lekker gastvrij daar in Denemarken. Leuk. Nu in Noorwegen en dan begint het echt. Veel plezier.
  2. Jolanda:
    6 september 2022
    Wauwie. Ff gegooglemapst. Mooie camping zo aant water. Nu al genieten.
  3. Chantal:
    Een heuse municruise gemaakt ! 👍👍☀️
    Mooie plaatjes.
    Genieten!!!

By the way, het oude dagboek uit 1985 er eens bijgepakt, maar we hebben deze oversteek toen niet gemaakt.
    Heen was Knudshoved -Halsskov en Helsingor-Helsingborg
    Terug Gotenborg - Frederikshavn. Gewoon even voor de statistieken 😉🙃)
  4. Mandy:
    7 september 2022
    Ja je kijkt je ogen uit in Noorwegen. Leuk om te lezen en tja Niels dat beginnersfoutje 😉