Lange rit via de snelweg

19 september 2022 - Båstad, Zweden

Maandag 19 september gaan we een lange rit tegemoet. We willen wat dichterbij Malmö komen zodat we daar met de fiets naar toe kunnen gaan. De rit vandaag is 258Km lang via de snelweg met tol. We hebben hiervoor gekozen omdat de alternatieve route bijna 5 uur lang is. Na 3 uur rijden op een saaie snelweg zijn we blij dat we op de camping aan zijn gekomen. Het is een mooie buurt hier aan zee met mooie nieuwe grote huizen.

Eerst nog maar weer even een was draaien want dan hoeft dat dit aankomende weekend thuis niet. Het zonnetje schijnt en het waait behoorlijk omdat we dichtbij de zee zitten. De was is dan ook heel snel droog ondanks dat het maar 14 graden is.

We lunchen weer heerlijk buiten in de zon en gaan ons daarna klaarmaken om te gaan fietsen. Met een fietsroute kaart op pad, denk je toch wel redelijk de weg te vinden maar niets is minder waar. Er staan hier geen paaltjes zoals in Nederland en dus moeten we het aan een Zweedse dame vragen. Zij zegt dat we goed op weg zijn maar of ze nou de route bedoelt???

We fietsen in ieder geval langs de zee in het bos. Een rare gewaarwording als je en bos en zeelucht ruikt. Het laatste gedeelte van de tocht gaat door dorpjes met behoorlijke stijgingen en dalingen. De laatste afdaling rijden we op een autoweg met ongeveer 56Km naar beneden. Moe en voldaan komen we na een fietsrit van 33Km weer aan op de camping.

Helaas is het te koud om nog buiten te zitten maar de was is droog en kan opgevouwen worden en weer in de kastjes in de camper gelegd worden. Na het eten van dezelfde pasta als eergisteren (was nog zoveel van over) is het nu tijd voor een boek.

1. Chantal:
    19 september 2022
    Weer een heel ander landschap, maar wel erg mooi ook.
    Geniet van de laatste dagen. XXX
  2. Jan:
    20 september 2022
    Wat treffen jullie het met het weer. Strak blauwe luchten en hier rijden we in de regen. Nog een paar dagen om deze ultieme reis af te sluiten. Liefs