Vandaag gaan we naar Zweden

17 september 2022 - Årjäng, Zweden

Zaterdag 17 september staat Zweden op het programma. Het lijkt zo langzamerhand wel heel Scandinavië in 3 dagen ;-). We willen de terugweg via Zweden doen en daarom zijn we vandaag vanuit Oslo onze reis verder gegaan naar Årjäng in Zweden.

Onderweg zien we al meteen heel veel verandering in het gebied waar we doorheen rijden. Het is na Oslo wat vlakker, minder bergen en minder water. Veel meer akkerbouw en dus zien we grote lange velden met granen etc.. Het zonnetje schijnt en het is 16 graden dus we hebben een heerlijke dag.

De grensovergang naar Zweden hebben na ongeveer een uur rijden bereikt maar dat stelt niet veel voor. Toch uiteraard wel even een filmpje van de grensovergang gemaakt net zo als in Denemarken. Het is hier bosrijk en vlakker en ik moet zeggen dat ik de bergen en het water wel al mis. Wat zijn dat toch mooie plaatjes!

Na ongeveer een half uur rijden zijn we aangekomen op de camping Sandaholm. Deze camping heeft Nederlandse eigenaren en dat maakt het inchecken toch wel een stukje makkelijker. Het is 12.15 uur en als we de camper op een fantastische plek aan het meer hebben neergezet, kan ik meteen een was in de wasmachine doen. Het zonnetje schijnt nog steeds en het is zelfs zo warm dat we buiten zitten en onze truien even uit kunnen doen.

Vanmorgen hebben we naast onze camping in Oslo nog even een vers wit brood gehaald zodat we daar met de lunch speculaas op kunnen doen. En we zijn Nederlanders dus we eten uiteraard ook een sneetje met pindakaas en hagelslag. Dit alles hebben we buiten in het zonnetje met uitzicht op het meer kunnen doen. Weliswaar geen hoge bergen maar wel ook hier een fantastisch uitzicht.

Nadat de was op het rek hing, is Niels nog even lekker gaan fietsen en heb ik in het zonnetje lekker mijn boek kunnen lezen. Al met al een heerlijke relax dag die we afsluiten met een pasta en wie weet nog een potje Yahtzee. Na ons eten hebben we van de prachtige lucht hier genoten.

1. Jan:
    17 september 2022
    Prachtige zonsondergang daar aan het meer. Inderdaad ander landschap, maar heeft ook wel iets. Veel plezier verder.
  2. Chantal:
    17 september 2022
    Ja heel anders, maar ook mooi
    Goede terugreis !
  3. Corrie en Maarten:
    18 september 2022
    Goede reis terug en geniet nog even van jullie vakantie.
  4. Corrie en Maarten:
    18 september 2022
    Prachtige foto's en mooie luchten.. en ook van mij. Een goede reis terug