Op weg naar 16 km van het Gardameer

18 september 2023 - Valeggio Sul Mincio, Italië

Vandaag maandag 18 september staan we weer redelijk op tijd op omdat we naar de volgende camping willen rijden. Allebei niet zo goed geslapen omdat het best warm was en we ook allebei denken wat schokken van de aardbeving te hebben gevoeld. De camper ging vannacht heen en weer zonder dat wij bewogen. Best een raar idee, zeker omdat we langs Florence gereden zijn.

We ontbijten deze keer met lekkere verse broodjes van de camping. Daarna gaan we in onze routine modus. Niels doet alles buiten (stoelen en tafel in de camper garage zetten, de oprij blokken opbergen, stroom eraf halen, beide garagedeuren op slot doen etc.). En ik doe alles binnen  (zorgen dat alle ramen en luiken dicht zijn, alle deurtjes en laden goed dicht zodat die niet open kunnen tijdens het rijden, de gordijnen bij het voorraam open doen etc.).  We raken er al helemaal bedreven in.

Voordat we wegrijden lozen we nog even ons afval water en maken we het voorraam nog even goed schoon. De camping is betaald dus we kunnen op weg naar Valeggio Sul Mincio. De eerste paar kilometers zijn door de bergen en we genieten nog van het mooie uitzicht. Daarna vervolgen we onze weg via een tolweg richting Verona. Onderweg zien we nog heel mooie velden met zonnebloemen.

Rond 12.30 uur komen we aan op de camping maar er is geen beheerder. We bellen het nummer wat op een bord bij de ingang staat en een zeer behulpzame eigenaar doet op afstand voor ons de slagboom open. We zoeken een plekje uit en spreken heel kort even onze buren die op weg gaan naar de camping waar wij vandaan kwamen (hoe grappig).

Vanmiddag staat er een fietstocht naar Borghetto op het programma. We fietsen in eerste instantie tussen de wijnranken door en komen daarna bij Borghetto aan wat een zeer leuk dorpje is. Helaas begint het te regenen en schuilen we daarom in een restaurant. We besluiten daar meteen te gaan eten zodat we dat bij thuiskomst niet meer hoeven te doen. Niels kiest voor een pizza met rauwe ham en ik voor zalm met tzatziki. We genieten van het heerlijke eten en kunnen genieten van ons uitzicht op het water en ondertussen wachten tot het regen stopt.

Het is ondertussen gestopt met regenen en we gaan weer terug met de fiets met een tussenstop bij een supermarkt. We halen wat kleine boodschapjes en gaan weer op weg naar onze camper. Bij terugkomst komen we erachter dat we het luik in de slaapcabine niet hebben dicht gedaan en dat ons bed dus nat is :-( Alles dus even naar buiten om te drogen. Het laatste beetje drogen doen we met de föhn. Ons bedje is weer opgemaakt en we kunnen dus weer lekker gaan slapen.

1. Chantal:
    19 september 2023
    Wat een leuk plaatsje dat Borghetto!
  2. Lida Kramer:
    19 september 2023
    Het zijn weer mooie foto’s en inderdaad een hele leuke plaats heel oud ,prachtig.!!