Camping tussen de olijfbomen

12 september 2023 - Uopini, Siena, Italië

Vanmorgen redelijk op tijd opgestaan omdat we naar een camping bij Siena willen komen maar eerst even douchen, lekker ontbijten met de broodjes van de camping en dan spullen inpakken. We willen ook nog even ons vuile water legen en weer schoonwater tanken maar er zijn meer mensen die dat willen. We wachten geduldig op het moment dat de plek om te lozen vrij is. Gelukkig zijn we vrij vroeg.

We rijden rond 10.00 uur van de camping in Volterra om op weg te gaan naar Siena. We hebben een tussendoor weg gevonden die ons al slingerend door het Toscaanse landschap brengt. We genieten van onze vergezichten maar moeten ook goed opletten omdat de wegen soms best krap zijn.

Rond 11.15 uur komen we aan op onze volgende camping midden tussen de olijfbomen. Wat een prachtige plek hebben we weer en genieten hier enorm van. We besluiten om vandaag op de camping te blijven en morgen naar Siena te gaan omdat het dan wat bewolkt schijnt te worden en iets minder warm.

Bij deze camping zit een zwembad maar dan moet je wel eerst een stuk lopen, de weg oversteken en dan een stukje omhoog klimmen. Het brengt ons wel een heerlijke verkoeling omdat het inmiddels al weer 29 graden is. Het enige vervelende is dat er enorm veel muggen zijn die ons helemaal lek prikken. Niet alleen op deze camping hebben we daar last van maar ook op eerdere campings zijn we al verschillende keren geprikt. We maken dan ook veelvuldig gebruik van prikkkweg en van anti insecten stick (deet).

Na het zwemmen keren we terug naar onze camper en zitten we heerlijk buiten te genieten van de stilte om ons heen. We lezen wat, soms kletsen we wat maar we genieten vooral van de mooie omgeving. Inmiddels hebben we nieuwe buren gekregen uit Nederland waar we even mee kletsen.

Om 19.00 uur mogen we komen dineren bij de receptie van deze camping. En wie hebben er een tafeltje naast ons.... onze buren van de camping. We wisselen wat leuke ervaringen uit met elkaar en gaan dan lekker eten van de biologische zelfgemaakte ravioli gevuld met kaas en spinazie. Heerlijk gegeten en nog even genoten van de zonsondergang.

Morgen gaan we met de bus naar Siena... maar nu eerst nog even lezen en daarna lekker slapen.

1. Corrie en Maarten:
    13 september 2023
    Wij hebben meerdere keren 8 km van Seina bij een wijnboer grlogeers en hij had ook olijven. Blijft echt prachtig daar..en de Chiantiroute van Florence naar Seina.. geeft leuke herinneringen.
  2. Gerard Kramer:
    13 september 2023
    Mooie foto’s, blijf genieten ook van het ijs 🤭😋👍
  3. Chantal:
    14 september 2023
    Prachtige omgeving. De rit naar Siena is duidelijk al een feestje op zich
    Olijfbomen en cipressen, hoe Toscaans wil je het hebben.
    Geniet van de mooie stad Siena!