Hier aan de kust, de Italiaanse kust....

8 september 2023 - Marina di Bibbona, Italië

Vrijdag 8 september zijn we op vanuit Lucca op weg gegaan naar de kust, de Italiaanse kust. We hebben besloten om even het weekend niets te doen en even lekker aan het strand door te brengen.

Onderweg naar Bibbona komen we nog langs de camping Le Capanne waar we met de kinderen geweest zijn toen ze nog klein waren. Leuk om te zien dat deze camping nog bestaat en erg populair is.

Rond 11.30 uur komen we aan op onze camping, We zoeken eerst een mooie plek en komen terecht onder de bomen ongeveer 50 meter van het strand. We zijn zeer content met onze plek en iedereen die langs loopt, kijkt naar onze plek en denkt dan waarschijnlijk ook hoe hebben ze die 7,5 meter lange camper daar gekregen. Nou in deze camper rijdt een zeer goede chauffeur en die hikt of verschrikt niet om de camper op de plek te zetten waar hij hem wilt hebben uiteraard wel onder de goede begeleiding van zijn bijrijder ;-).

Na onze tafel en stoelen uitgestald te hebben, gaan we even lekker zwemmen in de zee. Het begin is even koud maar daarna is het heerlijk afkoelen want het is inmiddels 32 graden.

's Avonds gaan we naar een restaurant want we hebben zin in pizza. Ze hebben een pizza met patat erop en als je niet kunt kiezen neem je die... Niet voor herhaling vatbaar maar wel leuk om een keer geprobeerd te hebben. Na het eten nog een lekker Italiaans ijsje toe en voldaan weer lopen we nog even door naar het strand voordat we terug gaan naar de camper.

In de camper gaat Niels verder in zijn boek "Sira" van Maria Duenas en ik ga verder lezen in "De terugkeer van Mia" van Samuel Bjork. Beide spannende boeken waarbij we allebei graag doorlezen om te weten wat er allemaal gaat gebeuren.

Toch leggen we rond 22.00 uur onze boeken weg omdat onze ogen dichtvallen. Het is een goed besluit om even lekker niets te doen en te genieten van het strand en onze boeken.

1. Gerard Kramer:
    10 september 2023
    Patat met of pizza met variaties op kapsalon???
    Maar jullie genieten en dat is het belangrijkste blijf dat doen.