Van Kvanndal naar Sundal zondag 11 september

11 september 2022 - Sundal, Noorwegen

Gisteren aangekomen op een camping waarvan we dachten dat het er rustig zou zijn. Dat was een illusie. Helaas zaten wij tegelijk met een band op de camping en hadden zij keiharde hardrock muziek aan staan waar de hele camping van mee kon genieten. Gelukkig ging de muziek rond half 10 uit en konden we nog even heerlijk rustig lezen in bed.

Onze nachtrust werd ruw verstoord toen de band met al zijn leden in de nacht rond 01.30 uur weer terug kwamen van waarschijnlijk hun optreden en ze het nodig vonden om nog even luid met elkaar te gaan praten buiten. We waren allebei meteen wakker en konden ook niet echt meer lekker slapen daarna. Na nog een beetje gedoezeld te hebben zijn we maar vroeg opgestaan (half 8) om ons klaar te maken voor ons volgende avontuur. Met gierende banden weg van deze camping en meteen met de boot naar Utne. Gelukkig was de boot heel dichtbij en konden we zo van de camping de boot oprijden.

Onze rit was wederom weer prachtig. Even een keer gestopt om lekker rustig een kopje thee te drinken en een koekje te eten bij het water. We zijn ondertussen beland in het Hardangervidda gebied links van ons en de gletsjer Folgefonna rechts van ons. Hier zien we enorm veel fruitbomen om ons heen. Langs de weg worden er allemaal appels en pruimen te koop aangeboden.

Na 64Km gereden te hebben en 1,5 uur later zijn we op onze volgende camping aangekomen namelijk Sundal Camping aan het Hardangerfjord. Een super mooie plek met een adembenemend mooi uitzicht. Eerst maar even een was in de wasmachine gedaan. En wat schetst onze verbazing deze werkt op 1 euro munten (waar wij 50 Kronen voor hebben betaald, dus 5 euro). Helaas hebben we beide geen lossen euro's mee maar hebben we nu wel weer schone was.

Niels is vervolgens op ontdekking uitgegaan op zijn fiets om te kijken of we nog een wandeling konden maken. De weersverwachtingen zijn namelijk voor de komende dagen niet al te best (heel veel regen verwacht) dus moeten we nu genieten van het mooie weer wat we hier hebben. We hebben gekozen om een wandeling te gaan maken van ongeveer 7,5Km vanaf onze camping. Het is een behoorlijke klim naar boven maar dan heb je ook wel een fenomenaal uitzicht over een meer omringt door bergen en een prachtige waterval. Ook is de gletsjer goed te zien met sneeuw op de top.

De wandeling heeft wederom weer mooie plaatjes opgeleverd en een super mooie herinnering. Na deze wandeling even een heerlijke borrel gedronken en daarna een warme heerlijke douche genomen. Vandaag hadden we biefstuk puntjes in teriyaki saus met rijst op het menu (van onze fantastische slager). Wat hebben we gesmikkeld met z'n tweetjes. En nu is het tijd om de F1 race terug te kijken.

Allemaal trouwens heel erg bedankt voor jullie leuke reacties! Dat is voor ons ook heel leuk om te lezen, dus ga vooral door met het geven van jullie reacties dan blijven wij verhalen schrijven met mooie foto's en filmpjes!

1. Chantal:
    11 september 2022
    Wat weer een waanzinnig mooie plaatjes lieverds, wat moet dat genieten zijn!!!!!
  2. Jan:
    11 september 2022
    Jullie beginnen te ontspannen dat is te zien. Jammer dat zo'n band dat bijna teniet doet. Prachtige foto's met name de tegenlicht opnames en de synergie van de bergen in de meren. Die windstilte maakt het magisch. Voelen jullie je ook zo klein tussen al die reuzen? Weer een mooie dag geweest en hopelijk goed weer morgen. Wij vertrekken morgen voor 2 weken rondje noord Nederland. Kijken uit naar jullie volgende verhaal.
  3. Mama:
    11 september 2022
    Wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken. Genieten dus
  4. Lida Kramer:
    12 september 2022
    Wat een prachtige foto’s hebben jullie gemaakt , het licht is zo helder ,het lijkt op Australie wat de helderheid betreft . Een prachtig land ,en wat een diversiteit puur genieten heb nog een mooi trip verder en ik hoef niet te zeggen genieten . Liefs van mij .