Van Skulestadmo naar Flåm-Myrdal naar Kvanndal

10 september 2022 - Kvanndal, Noorwegen

Zaterdag 10 september zijn we rond 10 uur op weg gegaan naar Flåm om daar met de trein naar Myrdal te gaan. De reis was ongeveer 63Km en we hebben er een uur over gedaan. Op de camping hebben we eerst nog even het water ververst en het afvalwater geleegd.

Over deze treinreis hebben we al heel wat gelezen zowel positief als negatief; Het is het geld niet waard, de trein maakt een vreselijk piepend geluid, je gaat door 20 tunnels dus zie je niet veel, als er een cruiseschip aankomt dan is het vreselijk druk, prachtige tocht met mooie watervallen, zeker de moeite waard, met de fiets naar beneden gaan is absoluut een aanrader etc.. Toch besloten om te gaan ondanks dat het heel toeristisch is en best wel aan de prijs (123 euro totaal: voor mij heen en terug en voor Niels alleen heen met zijn eigen fiets). Het is een treinreis van 20Km met prachtige vergezichten, watervallen etc. Maar is dat het geld waard?

Niels is met zijn eigen fiets mee omhoog gegaan in de trein en heeft de 20Km terug gefietst. Ik ben heen en weer in de trein gebleven omdat het eerste stuk fietsen echt heel stijl is en vol met stenen en grind (zie filmpjes). We kwamen elkaar onderweg tegen (zie de foto's) en we kwamen daarna ongeveer gelijk aan in Flåm. Daar heb ik ook nog even de fiets gepakt en zijn we nog even naar de haven gefietst en nog even het dorp in.

Daarna zijn we onderweg gegaan naar onze volgende camping in Kvanndal. Dit was ongeveer 1,5 uur rijden. Wederom met prachtige omgevingen onderweg. Soms weet je gewoon niet waar je moet kijken zo mooi is het hier. Rond 16.45 uur zijn we aangekomen op de camping met naast ons de veerboot naar Utne. Bij de receptie niet echt vriendelijk ontvangen en andere gasten op de camping vinden dat iedereen moet meegenieten van hun hardrock muziek. Dus deuren dicht en lekker de F1 kwali (volgens Jan is het kwalificatie ;-) ) kijken.

En om nog even terug te komen op de vraag of de treinreis het waard is geweest?
Het is zeker leuk om te hebben gedaan en Niels was super enthousiast over de fietstocht maar het is het geld zeker niet waard en we zullen het dan ook niet aanraden om te gaan doen of je moet net als Niels terug gaan fietsen.

1. Gerard Kramer:
    11 september 2022
    Goede morgen vakantie vierders, normaal s’morgens pakken we eerst de krant maar wat we nu gaan doen eerst kijken of er een nieuw verslag is gemaakt, ook wij genieten van wat jullie onderweg zien en doen 🚶‍♀️🚶🚵‍♀️ Geniet verder van deze mooie trip
  2. Chantal:
    11 september 2022
    Jammer dat jullie het treintje tegen vonden vallen, maar leuk dat Niels in ieder geval ontzettend genoten heeft van de fietstocht.
    Ik moet zeggen dat ik de foto's van de rit prachtig vind! Schitterende plaatjes !