Van Sundal naar Uvdal dinsdag 13 september

13 september 2022 - Uvdal, Noorwegen

Dinsdag 13 september gaan we weer op weg na een heerlijke rustdag op een super mooie camping in Sundal. Vanmorgen eerst alles geregeld om weer onderweg te kunnen (afval water, toilet etc). Aangezien het weer niet heel mooi zal zijn, hebben we gekozen om een scenic route te rijden door de Hardangervidda nasjonalpark. Rond 9.30 uur zijn we op weg gegaan en reden we langs het Hardangerfjord vanaf Odda naar Eidfjord. Ik blijf het zeggen maar wat een mooie uitzichten hadden we ook nu weer. Omdat het even droog was, zijn we gestopt en hebben we lekker een kopje thee gedronken langs het water.

Vanaf Eidfjord zijn we route 7 gaan volgen door Hardangervidda met als hoogtepunt de Vøringsfossen. Adembenemende watervallen die we van een enorme hoogte hebben staan bewonderen. Het regende een klein beetje maar voor ons was de ervaring er niet minder om. Wat indrukwekkend is dit alles en wat voel je je als mens dan ongelooflijk klein. Na een wandeling bij deze watervallen moesten we allebei de indrukken even een plekje geven en zijn daarom even lekker in onze camper gaan lunchen met wat knäckebröd en zelfgemaakte aardbeien jam van mijn mama. In de camper weer even opgewarmd nadat we toch wel wat nat waren van de regen. Maar we hebben wel onze nieuwe regenjassen uit kunnen proberen en die doen hun werk perfect! Niels zie je overal naar voren komen met zijn lichtgevend gele jack ;-)

Na onze lunch zijn we onze route verder gaan afleggen in de Hardangervidda. Wat een ander gebied is dat weer om te zien. Heel veel mooie heide met verschillende kleuren. En uiteraard ook hier weer veel water. Een prachtige route die ook gedeeltelijk door de wolken ging. Ook dat was een super leuke ervaring om mee te maken. Hier zijn de temperaturen ook meteen wel iets lager, rond de 11 graden. Na deze prachtige route zijn we op weg gegaan naar onze volgende camping in Uvdal.

Rond 16.15 uur zijn we hier aangekomen en staan we met nog 3 andere campers op een groot veld aan een meer. De eigenaren van de camping hebben aangegeven dat we gratis gebruik mogen maken van zijn roeibootjes. Hij begon ook spontaan het water uit de bootjes te halen zodat we geen natte voeten zouden krijgen. Nadat hij daarmee klaar was, begon het helaas te regenen. Dus wellicht dat we dat nog morgen op ons programma zetten.

Nu lekker nog even lezen, een nieuw plan voor morgen bedenken, kip kerrie eten en dan weer lekker slapen. Dit was wederom een super mooie dag met fantastische watervallen, vergezichten en waterpartijen.

1. Jan:
    13 september 2022
    Het mindere weer maakt het drama gevoel wel groter. Bijzonder die overgang naar dat vlakkere landschap met al die mooie kleuren. Ondanks het weer gewoon doorgaan met genieten.
  2. Chantal:
    13 september 2022
    Ik was de afgelopen week al een beetje jaloers, maar intussen echt een heleboel jaloers .
    Wat weer schitterend allemaal !!
  3. René:
    13 september 2022
    Geweldig mooie natuur. Geniet maar lekker