Op weg naar Volterra

11 september 2023 - Volterra, Italië

Na het heerlijke weekend aan de kust gaan we nu het binnenland in op weg naar Volterra. We zorgen dat alles achter slot en grendel zit zodat we bij het rijden geen lades hebben die open schieten.

Onze eerste stop is bij een supermarkt om water etc te halen. Daarna rijden we door naar onze volgende bestemming/camping. We rijden een prachtige route door het schone Toscaanse landschap en na iets meer dan een uur rijden arriveren we op onze camping.

We zetten onze camper op de plek die we willen (complimenten voor de chauffeur!!!) en gaan eerst even lunchen. Het is inmiddels 29 graden en we pakken onze fietsen om naar Volterra te gaan. Dit is een stadje met aardig wat hoogte verschillen en met mijn knie de trappen lopen is niet zo een goed idee. De fietsen doen heel goed hun best zowel berg op als berg af en binnen 7 minuten staan we in hartje Volterra.

Wat een historie allemaal om ons heen en weer heel anders dan Lucca. We bezichtigen de highlights en daar hoort natuurlijk ook het eten van een ijsje bij. Rond een uur of 4 besluiten we niet in Volterra te gaan uiteten maar terug te gaan naar de camping om en zelf te gaan koken. Onderweg naar de camping komen we een supermarkt tegen dus stoppen we even om sla en tortellini te halen.

We eten een heerlijke maaltijd rond een uur of 19.00 want eerder is het nog zo warm en hebben we nog geen trek. De camping nodigt niet uit om langer te blijven dus besluiten we morgen weer te vertrekken richting Siena.

In de avond zijn we nog weer lekker aan het lezen en vallen de oogjes rond 22.00 uur weer dicht. Heerlijke dag weer zo samen!

1. Jan:
    12 september 2023
    Weer mooie foto's maar wel uitkijken dat er genoeg ijs overblijft voor de rest van je vakantie.
  2. Chantal:
    12 september 2023
    Buonasera, wij zijn eindelijk ook ingestapt op deze reis. En we genieten mee. Wij vonden Volterra ook super gaaf. Er waren toen precies iets van Middeleeuwse boogschietwedstrijden.
    Geniet van al het moois!
  3. Anita:
    Hele mooie foto’s 📸
    Veel plezier in Siena
  4. Corrie en Maarten:
    13 september 2023
    Mooie foto's en Volterra is ook mooi.. ook nog naar de Chianti? Groetjes Maarten en Corrie
  5. Lida Kramer:
    13 september 2023
    Wat is het mooi he Toscane ,wij genieten weer mee met al dat moois ,hele mooie foto’s zeker die van de zonsondergang ,jullie hebben prachtig weer geniet nog van al dat moois .Liefs vanmij .