In Zweden fietsen

18 september 2022 - Uddevalla, Zweden

Zondag 18 september gaan we van Årjäng naar Uddevalla met de camper maar eerst nog even vies water lozen en vers water tappen. Deze rit is ongeveer 2 uur rijden en brengt ons de eerste 15Km door het bos. Ook dit is weer een prachtige rit met om ons heen prachtige kleurige bomen en af en toe een meer.

Niels heeft gisteren al een mail gestuurd naar onze volgende camping zodat we zeker weten dat we er terecht kunnen. Er zijn namelijk al best wel wat campings in Zweden vanaf 1 september gesloten. We kregen gisteravond meteen al antwoord dat we van harte welkom zijn. Dus dat laten we ons geen twee keer zeggen. Rond 12.15 uur komen we aan en er is verder niemand te bekennen op het terrein. Wel zijn er mensen die voetgolf willen spelen wat ook kan op deze camping/terrein. Al snel komt te eigenaresse naar ons toe en heet ons welkom. Ze is super aardig en laat ons meteen weten hoe we op de fiets naar Uddevalla kunnen gaan door het bos en langs een meer.

Na onze lunch die we buiten kunnen nuttigen in het zonnetje begint het toch een beetje te spetteren hier. Nog even gewacht in de camper en omgekleed in fietskleding en na 15 minuten kunnen we onderweg. De fietstocht brengt ons inderdaad door het bos en langs een meer. Ook dit is mooi en we stoppen dan ook even om wat foto's te maken.

Als we net 15 minuten onderweg zijn begint het te regenen maar de zon schijnt ook nog af en toe. Het is en beetje raar weer. Maar we fietsen door en komen wij Uddevalla centrum aan waar we een prachtig uitzicht hebben op een brug. De andere kant is industrie en niet zo fraai. Er is verder niet veel te beleven hier dus gaan we aan onze weg terug beginnen.

We hebben uiteindelijk ongeveer 30Km gefietst in de zon en af en toe regen maar dat was het wel waard. Daarna even lekker bijkomen met een borrel en wat chips. Buiten zitten is nu toch echt te koud en ook hier spettert het af en toe. We gaan dus lekker in de camper zitten met de verwarming aan en onze boeken. Vanavond staat er een Angus burger van onze slager uit de Rijp op het menu met sla en brood.

1. Jan:
    18 september 2022
    Voor de compositie van foto's hoef je geen moeite te doen zo lijkt het. Gewoon afdrukken en je hebt een super plaatje. Gewoon doorgaan met alles in je opnemen en genieten.
  2. Chantal:
    19 september 2022