Marchesi Antinori wijnboer

14 september 2023 - Firenzuola, Italië

Donderdag 14 september staan we redelijk op tijd op omdat we weer verder op reis gaan. Vandaag staat er een wijnboer op het programma en daarna zullen we doorgaan naar een nieuwe camping op 900 meter hoogte. We vertrekken rond 09.45 uur en zullen ongeveer een uur onderweg zijn naar onze eerste bestemming.

Als we bij Marchesi Antinori aankomen, mogen we niet bij het pand parkeren. Er is een speciale parkeerplaats en er gaat een busje elke 15 minuten heen en weer naar de ingang. We sluiten onze camper af en stappen in het busje met chauffeur die ons naar het fantastisch ontworpen pand met trap brengt.

We kijken onze ogen uit want dit is wel echt heel mooi ontworpen. Niels had al op hun website gekeken of er plek was voor een rondleiding maar daar zag hij dat alles vol was geboekt. Toch zijn we even naar de receptie gelopen want wie weet was er een plekje. De rondleiding zou 2,5 uur duren en kost EUR 70 pp. Helaas er is inderdaad geen plek.

Het bezoeken van de wijngaard en de shop mag uiteraard wel. En je mag zelfs ook een kleine wijnproeverij doen als je dat wilt. Niels moet nog rijden en het is ook nog wel heel erg vroeg. Dus we besluiten om een goede fles witte wijn mee te nemen en later op te drinken.

Na al dit moois, gaan we weer terug met het busje naar onze camper en vervolgen we onze weg naar een nieuwe camping. We arriveren daar ongeveer na een uurtje rijden. Het is een camping op 900 meter hoogte omringt door bergen. Het is hier dan ook meteen een stuk koeler met 22 graden.

De rest van de dag relaxen we bij de camper en genieten we van een heerlijke douche zonder muntjes. 's Middags krijgen we nog een fikse bui (zie filmpje) en is het ook best wel koud als je van 28 graden komt.

's Avonds gaan de dineren in het restaurant van de camping. Niels neemt een witte wijn en een pizza met pittige salami, uien, champignons, mozzarella en ik neem een biertje en een pizza Calzone. Allebei heerlijk gegeten, het drinken was voor Niels iets minder (wijn uit een pak) en als toetje deze keer geen ijsje maar Crema Catalana en Niels neemt een cappuccino.

Morgen nemen we een rustdag en gaan we kijken hoe we de rest van onze reis gaan voortzetten.

1. Corrie en Maarten:
    15 september 2023
    Mooi foto's weer.. leuk die wijnboer.
    Geniet van de wijn
  2. Chantal:
    16 september 2023
    Wat een bijzonder pand zeg. En een fantastisch uitzicht. Zag ik nu dat de wijngaard op het dak doorloopt?
    En ik kan me voorstellen dat het even lekker verfrissend is zo'n regenbui.
    Hoe was de witte wijn?
  3. Lida Kramer:
    17 september 2023
    Wat een mooie plek en heel modern het interieur bij de wijnboer.
    Ik zag ook wat regen op de video ,het is weer eens wat anders als steeds zon ,maar de temperatuur is goed ,het is dan wel even terug schakelen .