Weekend

15 september 2023 - Firenzuola, Italië

Vrijdag 15 september besluiten we om dit weekend op deze camping te blijven omdat de camping waar we naar toe willen vol is en we gezocht hebben naar alternatieven maar deze niet hebben gevonden naar onze smaak. We staan hier prima maar het weer is wat wisselvallig met af en toe een buitje. We moeten ons ook wat vaker verkleden omdat de temperatuur hier op 900 meter hoogte ook wel iets lager is. Wel is het een wasdag dus zijn we het wasrek meerdere keren aan het verplaatsen. In de zon, onder de luifel, in de zon, onder de luifel. Gelukkig hebben we een grote opbergruimte aan de achterkant van de camper waar het wasrek zo in past en dus de hele nacht de kans krijgt om te drogen.

's Middags gaan we wandelen omdat dan net even het zonnetje schijnt. We gaan op weg naar de Duitse Futa Pass-begraafplaats. Dit is de grootste oorlogsbegraafplaats van Italië. Volgens de Duitse Oorlogsgravencommissie bevat het de stoffelijke overschotten van 30.800 Duitse soldaten die zijn omgekomen in de Tweede Wereldoorlog. Deze gedenkplaats is indrukwekkend en zeer respectvol aangelegd.

Allebei wat onder de indruk gaan we weer terug naar de camping waar we eerst even bij moeten komen van dit bezoek. We lezen allebei wat en kletsen nog wat voordat we onze pasta uit de vriezer lekker op eten.

Zaterdag 16 september begint met regen en we vragen ons dan ook af of we de goede beslissing hebben genomen om hier te blijven. Maar na af een toe een buitje is het droog om 10.00 uur en gaan we een wandeling in de buurt maken. Het zonnetje schijnt ondertussen weer en het is 21 graden.

De wandeling valt voor mij tegen omdat het heel veel klimmen is met veel stenen op het pad wat het voor mij onstabiel maakt om te lopen. Gelukkig heb ik wel mijn gekochte knie brace om en dat maakt het wat dragelijker. Na ongeveer een uur te hebben gelopen besluiten we om terug te gaan. Achteraf super wandeling door het bos en blij dat we het toch gedaan hebben.

's Middags nog weer even een was gedraaid en even de kwalificatie van F1 gekeken en daarna de meegenomen goulash van huis gegeten. We komen hier echt een beetje bij en kunnen veel lezen wat we allebei heel fijn vinden. We duiken op tijd met onze boeken het bed in.

Morgen staat er niet veel op de planning behalve dat we weer op camping uiteten gaan en F1 race kijken.

1. Chantal:
    18 september 2023
    Wow bijzondere plek met een waanzinnig uitzicht! Ik kan me helemaal voorstellen dat jullie behoorlijk onder de indruk waren. De energie op zo'n plek is toch altijd heel speciaal.
    De camping ziet er ook mooi uit. Veel plezier nog verder. Dikke kus XXX